Księgowość we własnej firmie

Firma założona, pierwsze faktury wystawione, pieniądze na koncie. Wszystko kręci się tak, jak to sobie zaplanowaliśmy. Nie może być lepiej.
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przychodzi jednak koniec miesiąca i czas, kiedy należy się rozliczyć z Urzędem Skarbowym. Siadamy do biura, bierzemy w dłoń wszystkie faktury i zastanawiamy się, jak to wszystko rozliczyć. Co do czego dodać, ile odjąć aby było dobrze.
Przeczytaj również: Dlaczego warto wybrać doświadczonego specjalistę w medycynie estetycznej?
Czy podróż służbową mogę wpisać w koszty? A ekspres do kawy? Co z prezentami dla kontrahentów i klientów. Prowadzenie księgowości we własnej firmie to nie lada wyzwanie. Pochłania nie tylko mnóstwo czasu, ale i nerwów.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Co więcej, źle policzone podatki mogą skutkować karami nałożonymi przez Urząd Skarbowy. Dlatego też lepiej jest, przynajmniej na początku działalności, zlecić to zewnętrznej firmie lub zatrudnić księgowego. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność – lepiej zapisz się do biura podatkowego, które to będzie wykonywało za Ciebie wszelkie wyliczenia.
To bezpieczne rozwiązanie, ponieważ pracownicy takiego miejsca śledzą na bieżąco wszelkie zmiany w prawie i nie ma tutaj mowy o żadnej pomyłce. Jeśli jednak zatrudniasz pracowników – taniej będzie zatrudnić księgowego. Poza tym, dobrze jest mieć taką osobę na miejscu.